لاین نوری در شیراز

لاین نوری در شیراز

فروش و نصب انواع نور خطی، هالوژن خطی و لاین نوری در شیراز

شرکت برق و الکترونیک پارس نوین عرضه کننده و مجری انواع چراغ خطی، هالوژن خطی و لاین نوری در شیراز با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت می‌باشد. 

گروه مهندسی پارس نوین متشکل از تیمی تخصصی و حرفه‌ای با بیش از یک دهه سابقه در امر طراحی، مشاوره و اجرای پروژه نور پردازی از صفر تا صد آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن قیمت لاین نوری در شیراز با کارشناسان ما در شرکت برق و الکترونیک پارس نوین در تماس باشید.

راه های ارتباطی شرکت پارس نوین:

مدیریت:

جناب آقای مهندس علیخانی

تلفن تماس:

09170646199

مدیریت فنی:

جناب آقای مهندس حبیبی

تلفن تماس:

09171884008

کارشناس فروش:

سرکار خانم حسینی

تلفن تماس:

07136318643

برخی از نمونه کارهای نصب لاین نوری در شیراز:

لاین نوری چیست؟

در قدیم برای روشنایی محیط از لوستر استفاده می‌شد و نور لوستر‌ها به صورت متمرکز بود. در اواخر سال 1950 چراغ‌های خطی به صورت لوله‌های فلورسنت وارد بازار شدند. در ابتدا از این چراغ‌ها بیشتر در محیط‌های صنعتی استفاده می‌شد. زمانی که کاربران به کارایی این نوع چراغ‌ها پی‌بردند، چراغ‌های خطی به طور گسترده در تاسیسات مختلف مانند دفاتر، نمایشگاه‌ها، پمپ بنزین‌ها و حتی آسانسورها مورد استفاده قرار گرفت. ولی همچنان به دلیل مشکلاتی که این چراغ‌ها داشتند امکان استفاده از این چراغ‌های خطی در منازل مسکونی و اداری وجود نداشت. در اوایل دهه‌ی 2000 نور‌های LED خطی وارد بازار شدند که بسیاری از مشکلات چراغ خطی فلورسنت را نداشتند.

امروزه انواع لاین نوری یا همان نور خطی طراحی و تولید شده‌اند که به منظور طراحی نورپردازی محیط‌های مسکونی، اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع نورپردازی در سال‌های اخیر به شدت محبوب شده‌اند چون نه تنها به صورت یک المان دکوراتیو در محیط مورد استفاده قرار میگیرند بلکه روشنایی بیشتری را با کاهش مصرف برق و طول عمر بیشتر و انعطاف‌پذیری بیشتری برای تغییر رنگ نور برای حالت‌ها یا موقعیت‌های مختلف ارائه می‌دهند.

انواع لاین نوری در شیراز:

  1. لاین نوری توکار(لبه‌دار یا بدون لبه)
  2. لاین نوری روکار
  3. لاین نوری آویز

هر کدام از انواع لاین‌های نوری در شیراز دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند اما پخش نور در همه‌ی آن‌ها یکسان است. نوع کاربری پروژه و همچنین ارتفاع سقف در انتخاب نوع لاین نوری مورد استفاده در پروژه بسیار موثر است. ما در این مقاله به معرفی هر کدام از این لاین‌های نوری خواهیم پرداخت.

1- لاین نوری توکار:

همان طور که از اسم لاین نوری توکار مشخص است در لاین‌های نوری توکار پروفیل‌های لاین نوری به صورت توکار در سقف، دیوار و یا حتی کف اجرا می‌شود. برای استفاده از لاین نوری توکار باید قبل از نازک کاری در دیوار و سقف شیارهایی ایجاد کنید، سایز این شیارها باید با سایز پروفیل‌های لاین نوری هماهنگ باشد تا این محصول روشنایی در داخل آن‌ها قرار بگیرد.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از برش کناف با کارشناسان ما در لاین نوری در شیراز تماس حاصل نمایید.

لاین نوری توکار انواع مختلفی دارد که به شیوه‌های مختلف صاف و مستقیم، منحنی و قوس دار و به طور کل متناسب با دکوراسیون داخلی در سقف، دیوار و کف قرار می‌گیرد. یکی از مهمترین ویژگی‌های لاین نوری توکار این است که پس از نصب قاب آن‌ها قابل مشاهده نیست به همین دلیل ظاهری شیک، مدرن و مینیمال به محیط می‌دهند.

از لاین نوری توکار می‌توان به عنوان روشنایی لبه‌های میز، قفسه‌ها، زیرکابینت و … استفاده کرد.

لاین نوری در شیراز
لاین نوری در شیراز

2- لاین نوری روکار:

طراحی این نوع لاین نوری به گونه‌ای است که روی کار نصب می‌شود. لاین نوری روکار یکی از قدیمی‌ترین انواع لاین نوری است به همین علت اجرای این نوع لاین نوری در شیراز یک ظاهر کلاسیک‌تر به محیط می‌دهد.

به طور کل از این چراغ‌ها در مکان‌هایی استفاده می‌شود که طراحی داخلی آن‌ها دست خوش تغییر و بازسازی شده، امکان برشکاری و نصب چراغ‌های توکار در محیط وجود ندارد. از ویژگی مهم این محصول دیده شدن چراغ‌های آن‌هاست.

3- لاین نوری آویز:

ساختار لاین نوری آویز مانند لاین نوری توکار می‌باشد و فقط شیوه نصب آن‌ها متفاوت است. لاین نوری آویز معمولا به وسیله‌ی سیم یا ذنجیر از سقف آویزان می‌شود. از لاین نوری آویز برای نورپردازی خطی و محیط‌های داخلی با ارتفاع سقف زیاد استفاده می‌شود. یکی از مهمترین ویژگی‌های این محصول صرفه‌جویی در مصرف انرژی است، زیرا فاصله محصول از زمین کم است و روشنایی بیشتری در فضا ایجاد می‌کند. لاین نوری آویز را می‌توان مناسب با فضای انتخابی و طراحی معماری در انواع سبک‌ها، طول‌ها و ترکیب‌ها نصب کرد. در قدیم پروفیل‌های لاین نوری آویز فقط به صورت مستقیم بودند اما در حال حاضر امکان سفارش این پروفیل‌ها به صورت منحنی نیز وجود دارد. لاین نوری آویز را می‌توان در طول‌های مختلف و الگوهای خاص سفارش داد تا فضا اداری منحصر به فردتر شود.

لاین نوری در شیراز

آموزش نصب انواع لاین نوری در شیراز:

نصب هر یک از انواع لاین‌های نوری به روش‌های متفاوتی انجام می‌شود. ما در اینجا به آموزش نحوه نصب انواع لاین نوری در شیراز خواهیم پرداخت.

آموزش نصب لاین نوری در شیراز
آموزش نصب لاین نوری در شیراز

1- لاین نوری توکار:

لاین نوری توکار در دو نوع لاین نوری توکار لبه‌دار و بدون لبه وجود دارد. استفاده از لاین نوری توکار لبه‌دار این ویژگی را دارد که پس از نصب به طور کامل درز انقطاع برش سقف و چراغ را می‌پوشاند. اما مدل توکار بدون لبه ظرافت و زیبایی بیشتری دارد. لاین نوری توکار قابل نصب در انواع سقف‌ها خصوصا سقف کاذب، کناف، گچ یا ام دی اف است.

1- آموزش نصب لاین نوری توکار لبه دار: 

1.زیرسازی:

اولین قدم در نصب لاین نوری توکار ایجاد شیار در محل نصب است. پس از مشخص شدن نوع لاین و با توجه به ابعاد فیزیکی آن باید در محل نصب شیارهایی ایجاد شود. باید توجه داشته باشید سایز برش دقیقا با برش درج شده در بخش اطلاعات محصول مطابقت داشته باشد.

معرفی عرض برش کناف برای مقاطع مختلف لاین نوری توکار لبه دار:

لاین  NL90:ا 95میلی متر

لاین NL60:ا  65میلی متر

لاین NL50:ا  55میلی متر

لاین NL30:ا 40 میلی متر

باید توجه داشته باشید حداقل فاصله کناف تا سقف باید 110 میلی متر باشد.

2. نصب بدنه چراغ(پروفیل) در داخل شیار:

در مرحله دوم نصب لاین نوری توکار باید بدنه لاین(پروفیل) را توسط پیچ خودکاری و یا پیچ پروانه ای داخل شیار ایجاد شده قرار دهید.

3. اتصال برق:

در این مرحله باید سیم برق چراغ را به وسیله‌ی ترمینال به سیم برق ساختمان متصل کنید و سپس درایو را در داخل حفره قرار دهید.

اما توجه داشته باشید قبل از جایگذاری چراغ بایدسرسیم برق را به به قسمت انتهای مولد محصول نصب کرده و از عملکرد درست لاین اطمینان حاصل کنید.

4. جایگذاری چراغ:

در این مرحله از نصب باید چراغ‌ها را در داخل پروفیل جایگذاری کنید.

5. نصب دیفیوزر(پخش کننده نور):

در نهایت پس از قرارگیری پروفیل لاین و اطمینان از ثبات آن، دیفیوزر محصول بر روی آن قرار می‌گیرد. بیشتر دیفیوزر‌های موجود در بازار با مکانیزم کیلی نصب می‌شوند.

نکته: برای تمیز کردن دیفیوزر دیفیوزر از پارچه مایکروفایبر(پارچه نانو با ویژگی عدم ایجاد پرز) استفاده کنید.

بیشتر بخوانید
نصب چراغ خطی در شیراز

2- آموزش نصب لاین نوری توکار بدون لبه:

1.نحوه زیرسازی لاین توکار بدون لبه:

برای نصب لاین نوری توکار بدون لبه نیز مانند لاین نوری توکار لبه دار در قدم اول باید شیارهایی در محل نصب لاین ایجاد کنیم که اندازه شیار ایجاد شده باید با سایز برش درج شده در بخش اطلاعات محصول چراغ مطابقت داشته باشد.

معرفی عرض برش کناف برای مقاطع مختلف لاین نوری توکار بدون لبه:

لاین NL90:ا 92 میلی متر

لاین NL60:ا 60 میلی متر

لاین NL50:ا 52 میلی متر

لاین NL30:ا 37 میلی متر

2. جایگذاری بدنه چراغ(پروفیل):

 مرحله دوم نصب پروفیل لاین می‌باشد. در این مرحله باید پروفیل لاین توکار را توسط پیچ خودکاری به سازه های کناف متصل کنید.

3. اتصال سیم ورودی برق:

در این مرحله باید سیم برق لاین را به وسیله ترمینال به سیم برق ساختمان متصل کنید.

4. بتونه و نقاشی:

یکی از مهمترین تفاوت های نصب لاین نوری توکار لبه دار و بدون لبه این است که در هنگام نصب لاین نوری توکار بدون لبه باید با ظرافت و دقت بیشتری به خرج دهید تا درز انقطاع برش سقف و لاین را به صورت کامل بپوشانید. در هنگام نصب این نوع لاین باید دو طرف بدنه چراغ را بعد از نصب بتونه و درزگیری کنید.

5. جایکذاری چراغ در پروفیل:

این مرحله از نصب دقیقا مشابه نصب لاین نوری توکار لبه‌دار است و باید چراغ را در داخل پروفیل قرار دهید.

6. نصب دیفیوزر:

مرحله آخر نصب لاین نوری توکار بدون لبه جایگذاری دیفیوزر است.

بیشتر بخوانید
نصب چراغ خطی در شیراز

2- نصب لاین نوری روکار:

نحوه نصب لاین نوری روکار بسیار ساده است و نیزی به ایجاد شیار ندارد. اما کمی دقت و ظرافت نیز باید چاشنی آن گردد.

1. علامت گذاری محل نصب:

ابتدا باید دیفیوزر را از بدنه اصلی جدا کرده سپس رفلکتور را خارج کنید در نهایت باید پس ازمشخص شدن محل دقیق جایگذاری محصول براساس ایده طراح دکوراسیون فاصله بین دو سوراخ لوبیایی شکل پروفیل را علامت گذاری کیند.

2. نصب بدنه چراغ در سقف:

پس از علامت گذاری محل نصب باید سقف را با مته‌ی 4 میلی متر سوراخ کنید. سپس بدنه چراغ را به وسیله‌ی پیچ و رولپلاک و یا پیچ پروانه‌ای به سقف متصل کنید.

نکته: از محکم کردن بیش از پیچ‌ها خودداری کنید.

3. اتصال سیم برق:

مرحله‌ی سوم نصب لاین نوری روکار مانند لاین نوری توکار به اتصال برق چراغ به سیم برق ساختمان توسط ترمینال اختصاص پیدا می‌کند. با این تفاوت که درایور لاین نوری روکار در داخل پروفیل(بدنه خود چراغ) قرار می‌گیرد.

4. نصب رفلکتور:

در این مرحله باید رفلکتور را در داخل بدنه چراغ جایگذاری کنید.

5. نصب دیفیوزر:

مرحله آخر نصب لاین نوری روکار باید دیفیوزر را به صورت کلیکی بر روی پروفیل ثابت کیند.

**نکته: وظیفه‌ی اصلی دیفیوزر پخش یکنواخت نور است.**

بیشتر بخوانید
آموزش نصب لاین نوری در شیراز

3. نصب لاین نوری آویز در شیراز:

برای نصب لاین نوری روکار به کابل آویز نیاز داریم که به آسانی به سقف پیچ شده و به چراغ متصل می‌گردد. نصب لاین نوری آویز در شیراز مشابه نصب لوستر بر روی سقف است با این تفاوت که انواع لاین نوری آویز به دو پایه جهت نگهداری وزن و حفظ تعادل نیاز داردند.

مراحل نصب لاین نوری آویز در شیراز:

1. علامت گذاری محل نصب:

اولین مرحله از نصب لاین نوری آویز علامت گذاری محل نصل می‌باشد.

2. اتصال بدنه چراغ:

لاین نوری آویز معمولا با اتصال دو نوع آویز به گیره‌ای که پشت بدنه لاین قرار دارد نصب می‌شود.

دو نوع آویز عبارتند از:

  1. کابل آویز
  2. آویز تلسکوپی

در حالت اول از کابل فولادی نازک با ارتفاع قابل تنظیم و تحمل وزن 20 کیلوگرم برای نصب و مهار کردن چراغ از سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش استفاده از کابل آویز بدین صورت است که انتهای کابل داخل گیره‌ی پشت لاین قرار می‌گیرد و سفت می‌شود و ابتدای آن از یک استوانه‌ای فلزی عبور می‌کند. استوانه به گونه‌ای طراحی شده است که با کشیدن کابل داخل آن می‌توانید ارتفاع نصب لاین خطی را تعیین کنید. برای نصب لاین نوری آویز پس از تعیین ارتفاع استوانه را در نقطه علامت گذاری شده نصب کنید.

**نکته: یکی از مهمترین قسمت‌های نصب لاین نوری آویز هم ارتفاع کردن سیم‌ها است به طوری که لاین کاملا صاف باشد و وزن لاین به طور مساوی در طول آن توزیع شود.**

در حالت دوم از آویز تلسکوپی آلمومنیومی استفاده می‌شود. استفاده از آویز تلسکوپی هم مانند کابل آویز است اما در ظاهر و اتصال برق کمی تفاوت دارد . قطر آویز تلسکوپی از کابل آویز بیشتر است و به اندازه کابل آویژ ظاهر و ظرافت ندارد. ولی اگر آویز تلسکوپی برای نصب لاین آویز استفاده می‌کنید دیگر لازم نیست از کانکتور‌های برق جداگانه استفاده کنید.

 3. اتصال برق: 

مرحله‌ی سوم از راه اندازی لاین نوری آویز در شیراز فراهم کردن جریان برق برای درایور لاین می‌باشد. در لاین نوری آویز همانند لاین نوری روکار درایور در داخل پروفیل قرار می‌گیرد. برای اینکه سیم برق دیده نشود باید آن را از یک سمت و نزدیک به سیم بکسل پایین بیاورید تا به منبع تغذیه برسد.

4. نصب دیفیوزر:

در نهایت باید دیفیوزر را جایگذاری کنید.

بیشتر بخوانید

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت انواع لاین نوری با کارشناسان ما در شرکت پارس نوین تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *